15 Aralık 2013 Pazar

New Year New You




'Her yeni gün, yeni başlangıç' derler.Ben de her sene sonuna yaklaştığımızda 'her yeni yıl, yeni bir sen' diyorum içimden. 

Bir yılı daha geride bırakırken,2013 başında yaptığım 'yapılacaklar' listeme göz atıyorum. Evet, kandırmaca yok; bir çok maddeye 'tik' atamıyorum, bu yıl biraz verimsiz geçmiş benim açımdan. Bu yüzden son bir kaç aydır iple çekiyorum 2014'ü. Yeni yılda 'yapılacaklar' listem daha uzun, gerçekleştirdiğim maddeler daha çok olsun diye.

Her sene 15 Aralık geldiğinde çam ağacımı ve süslerimi saklandıkları yerden çıkartır, saatler süren ince bir çalışma sonucu çam ağacımı kurardım. Fakat 2013'ün pek de tatmin edici geçmediğini göz önünde bulundararak 2014'e girerken senelerdir sürdürdüğüm bu ritüele bu yıl ara verdim ve radikal bir kararla çam ağacı kurmadım. Bu tabii ki yeni yıl için süslenmeyeceğiz, onu heyecanla karşılamayacağız anlamına gelmiyor. Artık çam ağaçları yeni yıl dekorasyonlarının sadece bir parçası olarak görülüyor. Öyle ki ev tekstili,mobilya ve dekorasyon mağazaları Noel ve yeni yıla özel olarak perdeler, yastıklar, yemek takımları gibi ürünler ve hatta mobilyalar üretiyorlar.

Artık sadece salonlarımızı değil, mutfaklarımızı, yatak odalarımızı, banyolarımızı da yeni yıl ruhuyla süslüyoruz.
İşte size bir kaç ipucu:

- Çam ağacınız için aldığınız süslerin renkleri salonunuzda kullandığınız tonlarla aynı ya da kontrast olsun.Bu ortamda bütünsellik yaratacak, ağacınızı dekorasyonun önemli bir parçası haline getirecektir.

- Büyük görkemli bir ağaç için yeriniz yoksa; bir kaç ayrı vazoya kuru dallar koyun ve topları, kurdeleleri bu dallara asın. 
Ya da yemek masanızın üstüne kalın iple yine kozalak,yılbaşı süsleri, pamuktan toplar asabilirsiniz. (Aşağıda yerden tasarruf etmek isteyenler için bir çok 'çam ağacı görünümü' bulabilirsiniz.)
- Giriş ya da salon kapınıza kocaman bir kurdele bağlayıp bir kartona 'Mutlu Yıllar' yazarak da az çabayla büyük bir süsleme yapmış olursunuz.

- Yeni yıl dekorasyonu sadece 'yeşil ve kırmızı'dan oluşur gibi bir kural koymayın kendinize; siz hangi renkleri seviyorsanız o renklerde hazırlanın 2014 için :)

- Mutfağınızda her zaman içine meyve doldurduğunuz kaseyi bu sefer kozalak ve yılbaşı topları ya da çam dallarıyla doldurun ve ortasına bir mum yerleştirin.

- Banyonuzda kullanacağınız 'yeni yıl' temalı havlular, size yeni yılı anımsatıp, heyecanlandırmaz mı sizce de? 

Bu tür yeni yıl temalı ürünleri IKEA, Mudo Concept, Habitat, EvManya.com, Tepe Home gibi mağazalarda bulabilirsiniz.

'Yeni yıl, yeni ve daha mutlu siz' olsun. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...












           



























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder